Maslinica naar Primosten

18 augustus 2013 - Sibenik, Kroatië

Na lekker geslapen te hebben, hebben we een verfrissende duik genomen in het water. Olivier stond te springen om te gaan zwemmen. Pepijn had zijn flippers alweer aangetrokken, zijn snorkel op en was lekker aan het snorkelen. Ook de andere kwamen in het wat zwemmen. De reddingsbanden aan boord hadden een andere functie gekregen, namelijk paard. Je kunt erin gaan zitten op de kant en dan krijg je een soort wiebelwip.

Rond een uurtje of 11 gingen we op weg naar Primosten. We moesten 20 mile varen vanaf Maslinica en gingen het eerste stuk op de motor varen bij elkaar. Op enig moment roept Alex kijk achter je. Daar zagen we 3x kleine dolfijnen uit het water komen. Wat een prachtig gezicht was dat. Zo snel dat ze kwamen, waren ze ook weer weg. Nadat we nog een keer terug waren gevaren om te kijken of we ze toch nog konden zie, wat helaas niet het geval was, gingen we verder om een heerlijk dagje te zeilen. We hebben 2 matrozen aan boord die goed hun werk kunnen doen en er ook nog lol in hebben. Pepijn heeft Marc vandaag geholpen met het hijsen van de genua (fok) en later het groot zeil. En natuurlijk gingen we ook overstag. Olivier roept dan 'klaar om te wenden' en Pepijn helpt dan mee om de genua aan de andere kant van de boot te krijgen. Erg stoer om te zien dat de jongens het zeilen ook leuk vinden.
Olivier trekt ook af en toe aan zij eigen life line om mee te helpen.
Toen we in Primosten aankwamen moesten we voor anker gaan liggen. Olivier had de boeien al aan de buitenkant van de boot gehangen en ging vervolgens helpen om het anker te laten zakken. Dit gaat met de afstandsbediening dus dat lukt allemaal wel. Vervolgens heeft hij het voorste touw aan Kristel gegeven om onze boot en die van Nico en Kristel aan elkaar vast te maken. Roger en Alex lagen al aan elkaar.
Pepijn heeft de achterste touw voor zijn rekening genomen en zo was het allemaal weer gelukt.
Het voordeel is als je voor anker ligt, je direct een duik in het water kunt nemen en dat hebben we gedaan. Heerlijk om weer even af te koelen. Roger legde bij aankomst direct zijn hengel uit maar dit keer zonder resultaat.
De digny's gingen weer uit de boot en Pepijn ging zoals vertrouwd weer lekker varen in het bootje.

In de avond gingen we met de Digny naar Primosten. Je moet je voorstellen dat je een prachtig uitzicht hebt vanuit de boot naar Primosten en een klein stukje naar de kant moet varen. Pepijn was de taxi voor Roger en Anna want hun bootje was lek.
Nadat we allemaal aan de overkant waren zijn we geen eten maar dit keer was het niet geweldig. Dat heb je wel eens, zowel vlees als vis was niet geweldig en de hamburgers van de kinderen was veel te zout. Alex had ook 2 schoenzolen besteld kortom niet geweldig. Het stadje Primosten zelf maakte veel goed. Heerlijk vertoeven op de boulevard en op een pleintje speelde een band. Erg leuk om te zien en we hebben even staan kijken en dansen op de muziek. We hadden weer een lekkere ijsjestent gevonden waar we ter afsluiting nog een heerlijk ijsje hadden gegeten.

Tijdens het eten was Olivier in slaap gevallen en ging uiteindelijk mee met de boot van Nico en Kristel. Zij lagen dichterbij. Wij namen Roger en Anna mee terug.
Eerst gingen de mama's, Valerie en Kris in de boot. Olivier was er al en was net wakker geworden. Pepijn was met Roger blijven wachten aan de kant.
Nico heeft ze nog even opgehaald.

1. Gerrit en Leny:
    20 augustus 2013
    Hardstikke leuk om van zo nabij jullie te volgen.

Knap Pepijn en Olivier dat jullie Papa zo goed mee kunt helpen.
    Vele grtj.aan iedereen.Xxx

Opa & Oma
  2. Marcel & Manon:
    20 augustus 2013
    Schoenzolen of niet, dit neemt niemand jullie meer af...... ;-)

Groetjes