Brac naar Maslinica

17 augustus 2013 - Primosten, Kroatië

In Brac zijn we de ochtend nog gebleven om te genieten van het uitzicht op de baai waarin we lagen en nog heerlijk te kunnen zwemmen. Echt de definitie van een super vakantie. Zelf ben ik in de ochtend met Olivier in de roeiboot gestapt en gaan roeien in de baai. Olivier wilde Christian ophalen om mee te gaan spelen met de auto's. Maar het varen in de roeiboot is zo leuk dat vervolgens ook Christian in de boot blijft zitten en we even later ook Valerie in de roeiboot komt zitten. We roeien een rondje in de baai waarna ze vervolgens allemaal bij ons uitstappen op onze boot om met de auto's te spelen. Marc en Pepijn zijn ondertussen ook wakker geworden. Marc past even op de kleine auto brigade en Pepijn en ik gaan nog een stukje roeien.
Ook Alies is met de dinky in de water maar heeft ook de motor eraan hangen. Even later heeft Marc ook bij Pepijn de motor aan de dinky gehangen en varen Pepijn en Alice met Evi rond in de dinky's.

Nadat we alles klaargemaakt hebben om te vertrekken, gaan we op weg naar Maslinica. Dit ligt 15 Miles van Brac. Nadat we de zee op gevaren zijn, bedachten we dat er wel wat weinig wind stond maar wilde toch proberen te varen.
Anderhalve mile hebben we gezeild maar na een uur lagen we nog steeds op ongeveer de zelfde plek. Kortom de zeilen weer in en op de motor verder.
Olivier, Pepijn en ik zijn vervolgens lekker gaan slapen op de boot.
Rond 4 uur in de middag bereikte we Maslinica en gingen we met elkaar voor anker liggen in de baai. Ook hier weer een mooie baai waarin we heerlijk konden zwemmen en snorkelen. Hier waren echt grote vissen te zien en Roger legde een lijntje uit om te vissen en had direct een vis aan de haak geslagen. De erwten als aas werkte goed.

Olivier is deze vakantie ook veranderd. Hij wilde dit keer wel erg graag zwemmen terwijl in het begin van onze zeilvakantie hij het allemaal nog een beetje aan het bekijken was. Met zijn Bruce de haai pak met drijvers  aan en daarbij nog de vertrouwde bandjes blijf je echt wel drijven. En hij ging ook al zwemmen naar de achterste boot van Alex en Janet. Echt leuk om te zien dat hij zelf dingen ging ondernemen.

Qua eten hebben we samen met Nico en Kristel van alles bij elkaar gemaakt zodat we heerlijke salade met warme vijgen en blauwe kaas en spek uit de oven kregen. Super lekker. Voor de kinderen waren er pannenkoeken, worstjes, komkommer, tomaat, mozzarella, ei, gebakken broodjes. Het enige grote nadeel van deze plek was dat er veel wespen waren, we moesten dus binnen eten met een handdoek voor de ingang. Een verhitte kajuit met veel kinderen en volwassenen.
Gedurende de vakantie had Alex aan Olivier verteld dat je tegen de wespen moest zeggen 'ga naar je moeder toe'. Al een aantal dagen hoorde we op de meest rare momenten uit onverwachte hoek 'ga naar je moeder toe'. Het was duidelijk, de boodschap was aangekomen en vooral op deze dag hoorde we vaak 'ga naar je moeder toe'.

In de avond gingen de jongste kinderen op tijd naar bed, wat heet op tijd, maar het is ook voor hen vakantie. De oudste kinderen gingen gezellig weer een spelletje doen. Zelf ben ik met hoofdpijn en misselijkheid op bed gaan liggen, ik kan er geloof ik toch niet zo goed tegen tegen de deining van de zee.
Janet was omdat ze zich ook niet geheel lekker voelde met Alex een wandeling gaan maken op het eiland. Het was vooral een avond van bijkomen.

1. OMAMarianne:
    19 augustus 2013
    Super Pepijn, dat jij zo heerlijk kan varen daar.
    En leuk dat Olivier wil zwemmen.
    Het is zoals je zegt een super akantie voor jullie.
    Lfs
  2. Gerrit en Leny:
    19 augustus 2013
    Leuk dat de kinders het zo naar hun zin hebben. Dan genieten de Papa"s en de Mama"s dubbel op.
    Beterschap Esther.Xxx
    Opa & Oma.
  3. OMAMarianne:
    19 augustus 2013
    Wat heerlijk de twee knullen zo samen te zien. Lfs