Lasva naar Sukosan

23 augustus 2013 - München, Duitsland

Na de bonte avond voor de volwassenen, wilde we eigenlijk om 9 uur vertrekken om de 20 mile van Lasva naar Sukosan op tijd te maken. De baai lag er nog steeds prachtig bij dus gingen we eerst gezamenlijk nog even zwemmen. Iedereen was wat later wakker dus we gingen pas om half 11 weg uit deze mooie baai.

Maar voordat we vol gas zouden geven naar Sukosan, gingen we eerst nog even aan een touw achter de boot hangen. Nico ging dit met Luca, Alies, Evi en Manoe doen en Pepijn en ik deden hetzelfde. Bij Nico ging het niet zo hard maar Marc trok ons vol gas het water door. Wat een feestje, Pepijn was helemaal aan het stralen. Hoe harder hoe beter. En deze keer zakte zijn zwembroek niet af :-)
Elke keer als Pepijn achter de boot ging hangen hoorde je na een minuut hem gillen 'mijn zwembroek zakt af!'

Na ook deze laatste activiteit gedaan te hebben, gingen we gevieren op de motor naar Sukosan varen. Er was te weinig wind om te zeilen, jammer, dus 20 mile naar Sukosan op de motor. Pepijn was voor de laatste vaart bij ons op de boot dus we hebben spelletjes gespeeld. Uiteindelijk heb ik Olivier in bed gelegd en ben lekker met hem gaan slapen. Een kwartier voor Sukosan werden we wakker. Pepijn had lekker rustig dingetjes voor zichzelf gedaan.

Aanleggen in de haven in Sukosan moesten we op de kade waar we waren vertrokken. Wij hadden vooraf gebeld dat we eraan kwamen. Er stonden allemaal mannetjes klaar op iedere kade om te helpen. We werden al geroepen 'de Holly', ja we waren gearriveerd met in ons kielzog de Aralia van Roger en Anna. De Atlas van Alex en Janet moest op kade 2 worden geparkeerd.
Met aanwijzigingen van de mannetjes op de kant, konden we de boot makkelijk in parkeren. Zij een achterlijn en ik voorop de mooring boei pakken en vastleggen. Binnen 5 minuten lagen we aan de kant. Roger ging er ook vlotjes achteraan.
Nico en Kristel hadden net voor Sukosan nog even het anker uitgegooid om te eten. Zij kwamen om 16.00 uur de haven binnen.
Allemaal veilig aangekomen.
De stroom werd weer op de kade aangesloten, de diesel bijgevuld want we hadden nog een jerrycan met 22 liter diesel op de boot liggen. Deze hadden we de eerste dag gevuld en gehoopt dat dit voldoende zou zijn voor de hele reis. In Murter hadden we 50 liter getankt en nu in 2 dagen tijd ging er 22 liter in. Vreemd maar we waren weer vol dus afgetankt voor de controle.
Direct na aankomst werden de zeilen al gecheckt door de mannen van het verhuurbedrijf en ging er een duiker te water om de onderkant te bekijken. De rest van de controle zou zaterdag plaatsvinden.

We besloten om met Alex en Janet te gaan lunchen. De kids van Roger en Anna gingen de hele dag al niet helemaal lekker dus zij bleven thuis.
Na een omelet, salade en patat konden we er weer even tegen en gingen de spullen in de boot opruimen. Marc besloot om met Olivier naar een strandje te gaan dichtbij de haven zodat ik mijn handen vrij had om spullen in te pakken. Pepijn ging nog een poging met Roger wagen om een vis te vangen. Bij Roger ging dit duidelijk goed. Op enig moment had hij zelf een hele vreemde vis aan de haak geslagen. Foto gemaakt en thuis maar eens nazoeken welke het is geweest. Pepijn had minder geluk en had niets gevangen.
Voor 70% ingepakt kwam Marc weer terug met Olivier en hebben we de laatste 20% samen gedaan.
Om half 7 gingen we eten in het restaurant in Sukosan.
Na het eten gingen de kinderen lekker met elkaar spelen en de voorbereiding treffen voor het optreden voor de bonte avond.
Bij het restaurant gingen de kinderen hun voorstelling doen. Eerst een liedje over de vakantie en vervolgens een voorstelling waarbij elk kind een papa of mama nadeed. Wat hebben we gelachen: 'alles is tip top in orde' was duidelijk Marc. Ikzelf werd door Olivier vertolkt en Pepijn 'Ollie kom je'.
Het optreden was geslaagd. De jongste kindjes gingen naar bed en Pepijn ging voor de laatste keer maar Luca en Alies om spelletjes te spelen. En wat een pret was dat weer. Heerlijk gelach kwam uit de kajuit bij Nico en Kristel.
De volwassenen zaten op de boot bij Roger en Anna. Hetzelfde recept: wijn, radler, vijgen met blauwe kaas, mozzarella, paprika en olijven.
Om 23.00 uur braken we op. Morgen om 9 uur worden de boten gecheckt.

1. Tinro:
    24 augustus 2013
    Het einde van de vakantie is in zicht eentje om nooit te vergeten zeker?
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad nu zelf een bootje aanschaffen?
    BEHOUDEN THUISKOMST.
  2. Gerrit en Leny:
    25 augustus 2013
    Wat jammer dat er een einde komt aan jullie reisverhalen.
    Keer op keer was het genieten.
    Tot spoedig ziens.
    Opa & Oma.xxx
  3. Els:
    25 augustus 2013
    Wat een heerlijke vakantie! Ik heb genoten van jullie leuke, spannende, gezellige, ontroerende en lachwekkende avonturen, dank! Prachtige foto's... Lekker nagenieten! xx
  4. OMAMarianne:
    25 augustus 2013
    Jullie kunnen met z'n allen heerlijk nagenieten van deze mooie vakantie
    Welkom thuis